Malmstensrummet i Flemingsberg – ett vardagsrum öppet för alla

I "Malmis" – Malmstensrummet, kan du fika, umgås, spela spel, handarbeta eller bara vara för en stund. Vi har öppet alla vardagar i veckan.

Malmstensrummet är kyrkans vardagsrum. Här möts alla slags människor för att ta en kopp te eller kaffe, samtala, läsa tidningen eller få lite sällskap för en stund. En del har med sig ett handarbete, andra slår sig ned med sin dator i knät. En del behöver helt enkelt en stund att bara vara.

Intill Malmstensrummet ligger kyrkans kök, där vår trivsamme kock brygger kaffe eller kanske slamrar med lite kastruller inför fredagens lunch, då de som vill samlas kl 12:00 för fredsbön, lunch och samtal om tro. Du kan var med på allt eller bara välja det som passar dig.

Andreas Lilliebladh, kock i Flemingsbergs församling.

Öppettider för Malmstensrummet

Måndagar–torsdagar: 9:15–15:30