Två personer med ryggsäckar promenerar i en skog fylld med höstlöv på marken.
Foto: Tatiana Chekryzhova

Höst- och vårkonfirmand - lägerresa till Vadstena/Kolmården 2025

Livet är en resa. Vi går tillsammans! Ny vänskap, kunskap och många roliga aktiviteter. Konfirmation; mer än du tror!

10 september kl 18.30 i Jakobs kyrka 2024

Informationskväll för alla födda 2010, som är intresserade av konfirmation i Hudiksvallsbygdens församling. Både ungdomar och föräldrar/målsmän är välkomna till denna träff.

Höst och vår - Pilgrim

Gruppen träffas varannan vecka under höst- och vårtermin och åker på två läger.
Under höstlägret, som är två dygn, är vi på STFs vandrarhem i Undersvik. Vi lär känna varandra, har roliga aktiviteter tillsammans, inne och ute.
påsklovet åker vi till Vadstena och Kolmården på fyra dygns läger. I Vadstena gör vi olika spännande besök och i Kolmårdens djurpark kommer vi ha ett annorlunda lägerdygn.

Lär dig lite om Pilgrimskransen under konfaåret.

Pilgrimskransens sju färgade pärlor påminner om pilgrimens sju längtansord som vill hjälpa dig i livet. En pilgrim är någon som är nyfiken, vill upptäcka mer om sig själv, andra människor och meningen med livet och tron.

Gruppen träffas onsdagar varannan vecka.

Start: 18/9 S:t Jakobsgården 16.00 - 18.10
(dropinfika och häng från 15.30)
Konfirmation lördag 24 maj 2025

Varje träff börjar med fika sedan kan det bli lek, samtal, film, värderingsövningar, andakt och annat.  I ledarteamet finns härliga äldre ungdomar, kallas unga ledare, som också kommer att hjälpa till att göra konfirmandtiden både rolig och intressant.

OBS. Väljer du detta alternativ kan du delta utan att åka med på läger!

Kan alla vara med?

För oss är det viktigt att alla ungdomar känner sig välkomna. Finns det önskningar och särskilda behov så hör av dig till oss, så kan vi tillsammans försöka hitta en lösning som fungerar.

Kostnad: I Hudiksvallsbygdens församling är det kostnadsfritt att delta i konfirmationstiden.

Anmälan till ”Konfirmand 2024-25” öppnar 7 juni

Snabbväg till anmälning

Följande träffar gäller för Pilgrimskonfirmandgruppen 2024/25

10/9 Informationskväll 18.30, S:t Jakobsgården (information om båda alternativen höst och vår/sommar. OBS ta med en vuxen.)

18/9 1:a onsdagsträffen

5/10 Pilgrimsdag - Idenor

18–20/10 Höstläger - Undersvik

21–25/4 Lägerresa till Vadstena och Kolmården (påsklov)