Musik i sommarkväll

Välkomna till sommarens finstämda konserter i Hakarps kyrka, Huskvarna kyrka och Öxnehaga kyrkan. Alla konserter fri entré.

Huskvarna kyrka 11 juni kl. 19.00
Musikaler!

Församlingens musiker och medarbetare framför musik ur några av de mest välkända musikalerna. Det blir körsång, solosång, trumpet, cello, piano och orgel.

Öxnehagakyrkan 18 juni kl. 19.00
Sommar i vårt rum

Karin Edwardsson och Fredrik Sjöblom

En musikalisk bukett fylld med somriga toner. Fredrik Sjöblom och Karin
Edwardsson bjuder på visa, jazz och klassiska stycken.

Huskvarna kyrka 23 juni kl. 18.00
Musikgudstjänst i midsommartid

Jill Svensson och Martina Kohlin, sång och piano.

Hakarps kyrka 2 juli kl. 19.00
Bland pipor och rör

Maria Eriksson och Veronica Svärd Nilsson

Programmet innehåller originalskriven musik för saxofon och piano. Folkmusik med stänk av jazz. Maria Eriksson och Veronica Svärd Nilsson.

Huskvarna kyrka 16 juli kl. 19.00
I sommartid

Johan Henningson, Gittan Glans och Andreas Glans

I år fyller Henningson & Glans 30 år och gör en resa genom sin 30-åriga repertoar.
Andreas Glans, sång och bas, Gittan Glans, piano och sångJohan Henningson, flöjt, saxofon och sång.

Huskvarna kyrka
30 juli kl. 19.00
Mellanrummet

Kvartett Kamomill

En sommarkonsert med kvartetten Kamomill. En stund med sång och musik i både visa, pop och jazztoner som ger möjlighet till en paus, ett mellanrum mitt i allt det andra.

Vilhelm Öhrström, piano, Axel Madenfalk, elbas, Lucas Johansson, trumpet, Amanda Sparf, sång.

Hakarps kyrka 6 aug. kl. 19.00
Anders Fennsjö sjunger visor

Anders Fennsjö

Jönköpingsmusikern och sångaren Anders Fennsjö gästar Hakarp med ett program fyllt av fantastiska svenska visor.

Huskvarna kyrka 13 aug. kl. 19.00
I Huskvarna blåser sommarvind

Trio sidekick

Följ med  på en musikalisk promenad
i naturen runt Huskvarna. Boel Garton, flöjt, Helena Svanängen, klarinett och sång, Margareta Eriksson, fagott, Per-Åke Wennerberg, dragspel och musikaliska arrangemang.

Öxnehagakyrkan 20 augusti kl. 19.00
Kärlek och längtan

Tine Röjås

Tine Röjås och Martina Kohlin bjuder på ett stämningsfullt program med sånger om sommar, kärlek och längtan.