Revision

Revisorernas huvuduppgift är att fortlöpande följa och granska pastoratets ekonomi och förvaltning. De ska också granska att kyrkorådet har god tillsyn över verksamheten, att det finns goda rutiner och att de följs. Pastoratet har en auktoriserad revisor samt två förtroendevalda revisorer.

Revisorernas arbete sammanfattas årligen i en revisionsberättelse med förslag om ansvarsfrihet. I berättelsen kan revisorerna även göra påpekanden om vilka förbättringar som behöver göras. KPMG är auktoriserad revisionsbyrå för Huskvarna pastorat.

Ledamöter

De förtroendevalda revisorerna är valda av kyrkofullmäktige. Den som sitter i revisionen får inte vara ledamot eller ersättare i kyrkofullmäktige eller sitta med i något övrigt styrelseorgan.

Revisorer mandatperioden 2022-2025

Auktoriserad revisor