Foto: Teresia Clifford

Workshop - Måleri som bön

Välkommen till en workshop i Hakarps församlingshem 10 juli där vi genom poesi, bilder, ledd meditation, praktiskt måleri och reflektion närmar vi oss tankar om Guds närhet och ömhet.

Vi använder visuell konst som ett redskap för bön och gemenskap. Vi använder våra sinnen för att uttrycka och inspireras i tron.

Vi träffas onsdagen den 10 juli i Hakarps församlingshem kl. 09.00 och håller på till 15.00. Kostnaden för dagen är 100kr. Fika och lunch ingår. Anmäl allergier och intoleranser vid anmälan.

Anmälan sker senast torsdagen den 4 juli via epost till Teresia Clifford, se kontaktuppgifter nedan.

Att ta med:

Ta med dig material som du är van att arbeta med. Det kan vara färgpennor, akrylfärg, akvarellfärg och dina egna penslar, skrapor mm, mm.

Färger: det är bra att ta med grundfärgerna och några ytterligare färger som du tycker om samt en svart färg.

Bra att ta med några olika storlekar på papper eller duk om du använder det.

Eller som ett alternativ ta med dig det du kan hitta som inte använts på länge, färgade papper, kartong, oljepasteller, mm mm.

Oömma kläder rekommenderas.

Den visuella konsten som vi skapar kan bli en del av en tillfällig liturgisk installation söndagen den 14 juli kl 10.00 i Hakarps kyrka.