Nyhet / Publicerad 31 oktober 2019

Fjärde advent

Nu är det inte långt kvar! dan före dan före dopparedagen är det fjärde advent och vi firar mässa tillsammans.

Söndagen 22 december är det fjärde advent och vi firar mässa klockan 11.00 i Holms kyrka. Gudstjänsten är sammanlyst för hela vårt pastorat! Välkomna!

Vad är advent?

Redan i oktober börjar de första tomtarna krypa fram ur vrårna. Julmusiken börjar flöda i november. I vårt mörka norden finns en obändig längtan efter jul och ljus. I kyrkan kallar vi denna längtan "advent" - julens förberedelsetid. Här kan du fördjupa dig i vad advent är!

Julen i våra kyrkor

Julen är en stor högtid, full med glädje, ljus och gemenskap. Men julen kan också vara en tid av eftertanke, reflektion och stillhet. I julens gudstjänster i våra kyrkor hittar du både julglädjen och stillheten.