Foto: Evelina Grönlund

På gång

Den blomstertid nu kommer, och vittnar om sin skapare. Välkommen till kyrkan!

Bön, Lovsång, Mässa och Gudstjänst i Sommar.

Nu under sommar-månaderna firas det såklart gudstjänster alla söndagar och helgdagar, precis som vanligt. Men under veckodagarna ser det lite annorlunda ut:

Middagsbönerna Måndag - Fredag 12:00 fortsätter under sommaren, men det är kanske inte folk på plats varje dag. Vi ber så ofta vi är på plats!

Bön och lovsång på tisdagskvällarna har sommaruppehåll under Juli månad. Tisdagar i Juni och Augusti ber och lovsjunger vi, precis som under resten av året!

Mässan på onsdagskvällar har uppehåll under två veckor i sommar, vecka 30 och 31 (Onsdagarna 24/7 och 31/7).

Sommarcafe på onsdagar i eller vid Horreds församlingshem!

Under ett antal onsdags-eftermiddagar i sommar är det sommarcafé i eller utanför Horreds församlingshem (beroende på vädret). Välkommen till en stunds gemenskap kring fika-borden, onsdagar mellan 14:00 och 16:00, på följande datum:

Vecka 26, Onsdag 26 Juni.

Vecka 27, Onsdag 3 Juli.

Veckorna 28-30 uppehåll, men välkommen då till hembygdsgårdens sommarcafé! Sedan drar vi igång igen:

Vecka 31, Onsdag 31 Juli.

Vecka 32, Onsdag 7 Augusti.

Vecka 33, Onsdag 14 Augusti.

Vi går mot sommar - men sedan blir det höst!

Nu är sommaren verkligen på ingång - och med den tar en del av det som händer i församlingen sommarlov. För att se allt som händer i höst, och när det drar igång - klicka dig in på sidan ”Händer alltid.”

Onsdag 21/8 - Konfirmandinskrivning!

Konfirmandåret 2024-2025 inleds med inskrivnings- och informationskväll för nya konfirmander och deras föräldrar. Vi möts Onsdag 21 Augsti, kl. 19:00 i Horreds församlingshem. Inbjudan till alla ungdomar i bygden födda 2010 har gått ut i slutet av Maj månad. Om du saknar inbjudan, eller har frågor eller vill ha info, kontakta Fredrik Borglin på 0722 - 18 09 82. Välkommen!

Lördag 24/8 - Pilgrimsvandring

Välkommen med på en dagsvandring (09:30 - ca 15:00) som anordnas av församlingens pilgrimsgrupp.

Vandringen börjar och avslutas vid Horreds kyrkas parkering och är drygt en mil lång. Under vandringen firas mässa ute i naturen. Vandringen är inte barnvagnsvänlig. Medtag vatten och matsäck. Ledare Kjell Hansson och Hasse Andersson. Välkommen!

Lördag 31/8: Höstens Böndag!

Höstens böndag i och kring Öxnevalla Kyrka blir lördagen den 31/8. Böndagen kommer att ha ungefär samma struktur som tidigare - där Bön utifrån Tidegärden vid sju tillfällen utgör en stomme för dagen. Därutöver blir det Mässa, Lovsång, fördjupning, måltidsgemenskap och tid för egen stillhet. Mer detaljerad information och program för dagen kommer längre fram - men anteckna gärna datumet redan nu. Välkommen!