Swish-insamling med unik QR-kod

Nu är det möjligt att skapa unika QR-koder för Swish kopplade till Svenska kyrkan i utlandets Swish-nummer och samtidigt följa just er insamling! Din församling/ditt pastorat kan skapa en QR-kod som ni sedan kan använda på trycksaker och vid insamlingar.

På Svenska kyrkans intranät, Kornet finns ett beställningsformulär för att beställa unika QR-koder för Swish kopplade till Svenska kyrkan i utlandets Swish-nummer. QR-koderna kan användas bland annat på affischer, digitala insamlingsbössor, trycksaker, till inträden, för betalning på insamlingsaktiviteter samt för Swish-gåvor via hemsidan.

(Har du inte tillgång till Kornet, kontakta din församling.)

Vill du ha en eller flera QR-koder för Swish?

Det går att beställa så många QR-koder som ni har användning för, antingen om ni vill ha en QR-kod för att följa hela församlingens/pastoratets insamling till Svenska kyrkan i utlandet eller om ni vill skapa unika QR-koder till olika kyrkor, aktiviteter eller satsningar.

Fördelarna med att swisha direkt till Svenska kyrkan i utlandet

Det finns många fördelar att använda QR-koder som är kopplade direkt till  Svenska kyrkan i utlandets Swish-nummer.

När ni tidigare uppmanat människor att Swisha direkt till Svenska kyrkan i utlandet  har ni inte kunnat följa hur mycket som era uppmaningar har genererat in till insamlingen. Nu kan ni ha samma uppmaning men en unik QR-kod, vilket gör att ni kan följa just eran insamling via den gemensamma rapporten.

Med en QR-kod för Swish kopplad till Svenska kyrkans i utlandets Swish-nummer kan ni använda Svenska kyrkan i utlandets logotyp samt logotyperna för 90-konto på trycksaker och affischer.

Genom att använda er unika QR-kod för Swish kopplad till Svenska kyrkans i utlandet Swish-nummer minskar den lokala administrationen av Swish-gåvor. När Svenska kyrkans i utlandet Swish-nummer används kan givaren få ett tack för gåvan samt erbjudas fortsatt information om vårt arbetet.

Följ er insamling

Ni kan följa er insamling på en särskild rapportsida (även denna på Kornet). För att ett belopp ska komma med i rapporten måste givaren ha skannat QR-koden eller använt den unika länken för att ge en gåva. Den gemensamma rapporten uppdateras varje natt med de gåvor som skänkes vardagen före.

Läs mer och beställ er unika Swish QR-kod på Kornet