Foto: Alex Giacomini / Ikon

Församlingspedagog 100% till Järfälla församling

Nyhet Publicerad Ändrad

Vill du leda ett utvecklingsprojekt med inriktning på konfirmand och ungdom? Vi i Järfälla församling vill utveckla vår konfirmandverksamhet, och söker en driven, trygg och kreativ församlingspedagog.

Om dig

Vi söker dig som är utbildad församlingspedagog med erfarenhet av konfirmand- och ungdomsverksamhet och som är trygg i din svenskkyrkliga identitet. Du har god samarbetsförmåga, är relationsskapande och kreativ samt är driven i ditt arbete. Du är också van att självständigt planera och administrera det som ligger i din tjänst. Vi tror att du kommer med nya perspektiv och idéer för hur Järfälla församling ska utveckla konfirmandverksamheten.

Om församlingen

Järfälla är en plats med stor mångfald och församlingen är ett sammanhang med tusen möjligheter.

Järfälla församling är en av Stockholms större församlingar, med ca 31 000 tillhöriga. Församlingen har ca 90 anställda, och dess geografiska gränser är samma som Järfälla kommuns. Inom församlingen finns fyra kyrkor, ett begravningskapell samt två kyrkogårdar.

Vi ser gärna att våra medarbetare bär med sig olika erfarenheter och bakgrunder, eftersom vi är övertygade om att det bidrar till en levande församling och bättre möten med våra besökare - på kyrkogårdar, i gudstjänster, i lunchcaféet eller i övriga verksamheter.

Om tjänsten

Tjänsten är placerad i arbetslaget i Viksjö kyrka, och du kommer till stor del att arbeta med Järfälla församlings konfirmand- och ungdomsteam som driver verksamhet i hela församlingen. Läs mer om vårt arbete inom ungdom och konfirmation här på svenskakyrkan.se/jarfalla.

Befattning Församlingspedagog
Anställningsform Tills vidare. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Anställningens omfattning 100%
Ansökan senast 1 september till jarfalla.forsamling@svenskakyrkan.se

Fackliga företrädare

Vision Göta Levin gota@visionstockholmsstift.se / 073-055 56 59