En grupp människor sitter i en liten ring och samtalar.

Samtalsgrupp: Ibland finns det inga enkla svar

En studiecirkel om att vara anhörig till en person drabbad av självskadebeteende i S:t Lukas kyrka, Kallhäll.

Välkommen till en studiecirkel om att vara anhörig till en person drabbad av självskadebeteende och ätstörning, som syftar till att ge kunskap, stöd och gemenskap. Vi utgår från SHEDO:s studiematerial "Ibland finns inga enkla svar" som delas ut vid första träffen. Gruppen träffas sex gånger, varannan vecka.

Syftet är att du ska få lära dig mer om självskadebeteende och hur du kan ta hand om dig själv som anhörig, och träffa och prata med andra som har liknande erfarenheter. Förhoppningsvis kan träffarna ge stöd och inspiration att hantera en tidvis stressande livssituation.

Träffarna använder den ideella föreningen SHEDOs studiematerial ”Ibland finns det inga enkla svar”, som kommer att delas ut vid första tillfället.

En studiecirkel per termin, med möjlighet för gruppen att fortsätta på egen hand efter avslut. Välkommen att anmäla intresse för nästa omgång (se nedan)!

Maria Jonsson

S:t Lukas kyrka, Assistent i församlingsarbetet,