Foto: Anett Olsen

Sommaröppet

Sommarcaféer, konserter, musikläger, utflykter... Här hittar du hela sommarprogrammet!

Sommarmusik

Klassiskt, folkligt, jazzigt, somrigt! Här hittar du sommarens alla konserter i Järfälla kyrka, Viksjö kyrka, S:t Lukas kyrka och Maria kyrka. Konserterna 12 juni, 30 juni, 24 juli och 4 augusti livesänds.

En präst sitter och spelar gitarr på en träbänk i gräset.

Gudstjänster i sommar

Under sommaren gäller lite andra gudstjänsttider. Här hittar du alla kommande gudstjänster!

Webbandakter i sommar

Bönen har du alltid med dig. I hjärtat - och, om du vill, i fickan. Varje sommarfredag kommer en ny webbandakt från någon medarbetare i Järfälla församling ut på Facebook.

Öppettider i kyrkorna

Sommaröppet i S:t Lukas kyrka

Välkommen till Sommarcafé för små och stora, onsdagar kl 10-16 (5 juni till 10 juli). Ta med dig fikat ut på innergården, eller till gräsmattan där det finns sandlåda och leksaker för de minsta.

Sommarmusik fyra söndagar kl 18. Här är programmet!

Sommaröppet i Maria kyrka

Sommarcaféet i Maria kyrka har öppet vardagar (utom tisdagar kl 10-15 (10 juni - 12 augusti).
På måndagar kl 13 är det Öppet hus med bingo eller föredrag.

Sommarmusik fem torsdagar kl 12. Här är programmet!

Sommaröppet i Järfälla kyrka

Kyrkan är öppen i samband med dop, vigsel, begravning, gudstjänster och konserter.

Vägarna förbi? Ibland har vaktmästaren möjlighet att öppna särskilt för dig. Ring gärna 08-580 218 80 och hör efter!

Sommarmusik sex onsdagar kl 18. Här är programmet.

Sommaröppet i Viksjö kyrka

Välkommen till sommaröppet i Viksjö kyrka! Vi har öppet tisdagar, onsdagar, torsdagar och fredagar kl 10-15 mellan 25 juni och 16 augusti.

Tisdagar andakt, kaffe och underhållning eller föredrag.
Fredagar kaffe och bingo.

Sommarmusik fyra söndagar kl 18. Här är programmet!

Musikläger för barn i augusti

Nu kan du anmäla dig till musiklägret för 8-12-åringar, 19-21 augusti i S:t Lukas kyrka. Sommar, sång, spel och dans. Paxa en plats - Först till kvarn!