Detalj av korfönstret i S:t Lukas kyrka, "Livets träd" av Britta Reich-Eriksson
Foto: Omar Ud-Din

S:t Lukas kyrka

En öppen och levande kyrka med rötterna djupt i brukssamhället och Bolinderbyn. Svarvargränd 1, Kallhäll.

Om S:t Lukas kyrka

Läs mer om den K-märkta 70-talskyrkan vid Kallhälls centrum.

Vi som jobbar i S:t Lukas kyrka

Vad vi gör och hur du får tag på oss.

S:t Lukas kyrka är en öppen och levande gemenskap, med gudstjänster och verksamheter för människor i alla möjliga olika åldrar och livssituationer. En plats för musik, lek och djupa samtal, där du kan tända ett ljus, prata med någon, eller bara sitta ner i stillhet en stund. Du kan också sjunga i kör, låta barnen prova balett i Dansverkstan, eller vänta in dig själv på en av våra söndagsretreater.

Du är välkommen när du vill, för att dela samtal, glädje, sorg och andakt. Det är i  gemenskapen vi samlar kraft och hopp för att skapa en bättre värld.

Sommaröppet i S:t Lukas kyrka

Välkommen till Sommarcafé för små och stora, onsdagar kl 10-16 (5 juni till 10 juli). Ta med dig fikat ut på innergården, eller till gräsmattan där det finns sandlåda och leksaker för de minsta.

Sommarmusik fyra söndagar kl 18. Här är programmet!