Viksjö kyrka mot bakgrund av blå himmel, och med blommande körsbärsträd i förgrunden.

Viksjö kyrka

Ett rum för både glädje och eftertanke. Träffa andra, möt dig själv! Agrargränd 2, Viksjö.

Om Viksjö kyrka

Läs mer om Järfällas yngsta kyrkobyggnad.

Vi som jobbar i Viksjö kyrka

Vad vi gör och hur du får tag på oss.

Viksjö kyrka är den rymliga, ljusa träbyggnaden mitt i Viksjö centrum. Innanför de stora glasfönstren är det högt i tak och gott om plats – för både tystnad och musik, lek och allvar. Det finns plats för dig att sitta i lugn och ro när du vill det – på gudstjänster, andakter och konserter, eller närhelst du har vägarna förbi.

Samtidigt finns det alltid en plats för dig i gemenskapen. När du vill prata om det som är svårt och underbart, eller bara vara med andra en stund. När du vill förbättra världen, sjunga i kör, lära dig laga ekologisk mat, veta mer om Bibeln eller leka loss på Öppna förskolan. Då finns vi där, för dig och med dig.
Välkommen till oss i Viksjö kyrka!

För barn, familj och unga

• Ungdomskväll

Webbsida

För dig som är 14-19 år. Vi dricker te och snackar djupt, varannan onsdag kl 18.30-21 i Viksjö kyrka!

• Familjelördag

Webbsida

Välkommen till en dag med pyssel, lunch och lek i Viksjö kyrka, en lördag i månaden kl 10-14!

• Orgelskoj i Viksjö kyrka

Orgelklappning för sexåringar!

Mötas och umgås

• Träffas i Viksjö kyrka

Webbsida

Vardagscafé, sittgympa och fika med underhållning på tisdagar, lättlunch och bingo på fredagar. Det händer något i Viksjö kyrka varje vardag!

Fördjupning

• Konserter

Webbsida

Här hittar du alla kommande musikevenemang!

• Järfälla Gospel

Webbsida

Tisdagar kl 19-21, Viksjö kyrka. Hämta glädje, hopp och styrka i musiken! Inga förkunskaper behövs.

• Viksjö Motettkör

Webbsida

Torsdagar kl 19-21.15 i Viksjö kyrka. Bred och spännande repertoar, flera konserter om året.

Maria Bjerle

Präst, Arbetsledare i Viksjö kyrka,