Foto: Photobysven

Musiklivet i församlingen

Lyssna till lunchmusik, en konsert eller sjung i kör! Församlingen har ett rikt musikliv för alla åldrar.

En mobiltelefon visar en kalender, i bakgrunden syns en kyrkport.

Musik i Göteborg

Vill du uppleva musik live nära dig? Ta en titt i Göteborgs kyrkors gemensamma musikkalender.

För barn och ungdomar

Barnkören Piggelin

En lekfull kör med mycket rörelse, rytmik, fika och fri lek för sångglada barn. Tisdagar i Johannebergskyrkan. Just nu är kören fullbokad, möjlighet att ställa sig i kö.

Lystra - sjung i kör!

Kören för dig som går i åk 5-7. Vi ses kl 16.45-18.30 på måndagar, jämna veckor, i Buråskyrkan.

BTK – ny ungdomskör!

Burås tonårskör för dig som går i åk 8-gymnasiet åk 3. Ny? Du är alltid välkommen! Vi ses varannan onsdag kl 16.30 i Buråskyrkan.

Körer för vuxna

Zion - gospelkör för vuxna!

Vi övar några veckor i taget inför en konsert eller gospelkväll. Vill du sjunga med? Välkommen att höra av dig till Karin om nästa tillfälle. Tisdagar kl 19 i Buråskyrkan.

Johannebergskören

Välkommen med eller utan sångvana! Evergreens, schlager, visor och kyrkosånger. För dig som är är ledig onsdag kl 11. Start 18 sept 2024.

Närbild på ett notblad.

Vox Johannae

Vokalensemble som sjunger en mer avancerad körrepertoar.

Johannebergs Oratoriekör

En projektkör som sjunger större musikverk.

Lovdans- och dramateam

Torsdagskvällar, ojämna veckor, i Buråskyrkan. Dans till lovsång. Kom och ära Gud med din kropp!