Äktenskapskursen

7 torsdagar för att stärka er relation.

Stärka bandet, kommunikationens svåra konst, hantera konflikter, förlåtelsens kraft, familjedynamik, bra sex, kärlek i praktiken.

Äktenskapskursen

Vem går kursen?
Äktenskapskursen är för alla par som önskar stärka sin relation. Vissa par går kursen för att långsiktigt investera i sitt förhållande, andra vill ta itu med mer specifika utmaningar. Oavsett erbjuder kursen viktiga verktyg och praktiska idéer som hjälper dig att bygga en relation som varar hela livet.

Måste vi vara kristna och gifta?
Äktenskapskursen är baserad på kristna principer men utformad för alla par med eller utan kyrklig bakgrund, och ni måste inte vara gifta för att gå kursen, den passar lika bra för par i samboförhållande.

Hur ser en typisk kväll ut?
Kursen består av sju tillfällen i Buråskyrkan. Kvällarna börjar med att ni som par får äta middag tillsammans vid ett dukat bord för två. Sedan varvas föredrag via film med enkla uppgifter som ger varje par möjlighet att enskilt samtala om kvällens ämne. Varje pars integritet respekteras. Det förekommer inga gruppredovisningar och ingen behöver redovisa något om sin relation eller vilka frågor man arbetar med. Fika serveras också under kvällen!

Vad innehåller kursen?
Rubrikerna för de olika tillfällena är: Stärka bandet, Kommunikationens svåra konst, Hantera konflikter, Förlåtelsens kraft, Familjedynamik, Bra sex, Kärlek i praktiken.

Vad kostar det?
Kursen kostar 900 kronor per par. Då ingår middag, fika och deltagarhäfte för 7 kvällar! Är kostnaden ett problem för er så hör av er till oss.

Frågor? Kontakta Lina Bronson: linabronson@gmail.com
Kursstart: 12 sept, 7 torsdagar.
Tid: Kl 19-21.30
Anmälan: Höstens kurs är nu fulltecknad. Kontakta Lina för mer info om nästa tillfälle.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=58voEeSorh0

Tidigare kursdeltagare:

”Vi fick en vändpunkt genom äktenskapskursen. Vi har haft det kämpigt och varit nära att ge upp. Nu känns det hoppfullt och vi är på rätt väg”

”Vi pratar mer, har roligare och ser varandra mer”