Konsert: Bortglömda mästerverk

Njut av okända mästerverk av Hugo Alfvén, Alice Tegner, Ruben Liljefors, Laura Netzel, Gustaf Nordqvist och andra. Henrik Berg och Michael Axelsson har plockat fram sånger man nästan aldrig hör ur gömmorna. Måndag 5 augusti kl 19.00 i Stefanskyrkan. Entré 100 kr.

Kom och njut av fantastiska sånger från den svenska romansens guldålder, dvs slutet av 1800-tal - början av 1900-tal. Det är sånger som man sällan eller aldrig hör idag, som Henrik Berg och Michael Axelsson har plockat fram ur gömmorna och satt samman till ett fint program som också berättar om tonsättarnas och sångernas historia. Lyssna till okända mästerverk av Hugo Alfvén, Alice Tegner, Ruben Liljefors, Laura Netzel, Gustaf Nordqvist och andra. Entré: 100 kr. Biljetter via Nortic.se.

Måndag 5 augusti kl 19 i Stefanskyrkan
Förköp biljetter på Nortic.se.
Pris: 100 kr. Begränsat antal platser. Eventuellt kvarvarande biljetter säljs i dörren. Betalning med swish.

Stefanskyrkan ligger vackert inbäddad i Vanadislunden i centrala Stockholm. Adressen är Frejgatan 20b. Närmsta T-bana är Odenplan.

Stefanskyrkan

Stefanskyrkan är öppen för allmänheten varje dag kl 11–16. Du är varmt välkommen in för att kanske tända ett ljus eller bara komma bort från stadens brus. Det finns alltid en kyrkvaktmästare, präst eller diakon till hands för att svara på frågor och gott kaffe.

Musikprogram 2024

Vi bjuder på ett brett utbud av musikevenemang med hög konstnärlig kvalitet. Nedan ser ni vårt konsertutbud för våren 2024.