Livesänd radiogudstjänst "Livets höst kan bli vår"

Den 9 juni kl 11.03 sändes vår unika gudstjänst »Livets höst kan bli vår« i Sverige Radio P1. Tack till alla som kom och medverkade! Sändningen finns tillgänglig att lyssna på när du vill via SR P1 hemsida.

Den 9 juni kl 11.03 sändes vår unika gudstjänst »Livets höst kan bli vår« i Sverige Radio P1. Stort tack till alla som kom och medverke. Vilket fantastiskt fin gudstjänst det blev! Så mycket fin musik och

Gudstjänsten utgår från ett material som håller på att arbetas fram av medarbetarna i S:t Johannes församling »Livets höst kan bli vår«. Materialet består av nyskrivna noveller och nyskriven musik samt taktila tips för gudstjänster på äldreboenden men som även är lämpliga att användas för samlingar med äldre personer i andra sammanhang.

Under gudstjänsten kommer du som lyssnar att få ett smakprov på ett sommartema med de fyra elementen: jord, vatten, eld och luft i centrum. Även människans fem sinnen: syn, hörsel, smak, känsel och lukt lyfts fram! Allt i samklang med kallelsen till Guds rike! Sändningen finns tillgänglig att lyssna på när du vill, under 30 dagar, via SR P1 hemsida.

Medverkande:

Catharina Segerbank, Gudstjänstledning, läsning, liturgiska moment,
Micaela Leijonmarck Pilati, Läsning, förbön

Sigvard Selinus, Orgel/piano
Thomas Axelsson, Elbas
Hasse Johnzon, Gitarrer
Ingemar Berglind, Piano
Jill Nordin, Sång, piano
Mia Sandell, Sång, piano
Hilda Dahlberg, Sång, piano
Lotta Lindgren, Sång, piano, violin
Fridolf Östblom, Sång
Håkan Rückert Becker, Sång
Jonas Sjöblom, Flöjt, slagverk, dragspel.

Katarina Josephsson, Producent
Håkan Lindberg, PA, monitor i kyrkan