Vad gör kyrkan och hur kan kyrkan hjälpa dig?

Diakon Christer Schwartz känner sig hoppfull mitt i allt elände. Tänk så mycket bra som ändå kan födas ur en kris. Vi får omvärdera saker och ting och även vårt sätt att umgås med andra. Kanske får vi lära oss att be om hjälp men också hur vi kan hjälpa andra eller hjälpas åt tillsammans. En ny gemenskap kan växa fram och det är väl fint ändå?

Visste du att du kan komma och prata med oss i kyrkan helt gratis? Att samtal hos oss inte journalförs och att de är konfidentiella? Vi finns här för dig, även med pratiska behov såsom mat, kläder och andra förnödenheter. Läs mer om vårt sociala arbete ››

Vi får även lyssna till vacker musik. Varmt välkommen till Stefanskyrkan, precis som du är.

Vill du skänka en slant till diakonins arbete och/eller mat till behövande? Swisha då till 123 555 74 83 och skriv Familj till familj som referens. Tack för din gåva!

Diakon: Christer Schwartz. Filmproduktion: Jessica Mossberg

Se filmen här ››

Musikprogram 2024

Vi bjuder på ett brett utbud av musikevenemang med hög konstnärlig kvalitet. Nedan ser ni vårt konsertutbud för våren 2024.

Ditt medlemskap gör det möjligt!

Välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan. Här finns alltid en plats för dig! Här hittar du blanketter för medlemskap i Svenska kyrkan för vuxna och barn.

Träffpunkter

Till våra verksamheter och träffpunkter är alla välkomna, oavsett livsåskådning. Vi finns här för dig, i våra kyrkor och församlingslokaler, genom personliga möten och samtal. Vi ser fram emot att dela dagen med dig. Vi ses!