En pojke och en flicka skrattar i bänkraden.
Foto: Johannes Frandsen

Vår verksamhet - kom och var med!

Välkommen att mötas, umgås och fira gudstjänster och högtider i församlingens kyrkor och i församlingshemmen. Här hittar du information om olika verksamheter och aktiviteter som vi har i Jokkmokks församling - för alla åldrar.

Några barn står i kö och väntar på att deras ledare ska servera fika.

Barn och familj

Barn och deras föräldrar är en viktig del av församlingen. Vi har grupper och aktiviteter för olika åldrar och vi vill att du ska känna dig välkommen att vara med på det som passar dig.

Vuxna

Sång, musik, andakter, fika, föredrag, gemensamma promenader och språkcafé. Du är hjärtligt välkommen till våra aktiviteter och till vår gemenskap.

Kyrkobesökare i samiska folkdräkter sitter i kyrkbänkarna.

Gudstjänster och andakter

I kyrkan samlas vi varje vecka för att fira gudstjänster och andakter tillsammans. Alla är välkomna att vara med: unga och gamla, den som är van gudstjänstfirare och den som är ovan.

Någon spelar kyrkorgel.

Musik och körer

Körer, konserter och annan kultur har en stor plats i Jokkmokks församling. Du är välkommen att komma och lyssna eller titta, eller att själv vara med och medverka.

Det händer i församlingen

I webbkalendern hittar du gudstjänster, barnverksamhet, konserter och allt annat som händer i Jokkmokks församling och i hela Svenska kyrkan.

Kontakta Jokkmokks församling

E-post: jokkmokks.forsamling@svenskakyrkan.se

Telefon: 0971-58880

Besöks- och postadress: Borgargatan 9, 96231 Jokkmokk. Expeditionens öppetider: måndag - fredag 9.00 - 12.00, 13.00 -14.00.