Foto: Jokkmokks församling

Vill du hjälpa till?

Många av kyrkans uppgifter sköts av människor som hjälper till på sin fritid. De kan kallas för volontärer, frivilliga eller ideella. Vill du också hjälpa till?

I Jokkmokks församling är du som frivillig hjärtligt välkommen att vara med och hjälpa till på någon eller kanske flera aktiviteter som pågår. Som frivillig kan du också hjälpa till med mer praktiska saker, varför inte vara eld och vedansvarig på någo av våra utflykter.

Kyrkvärd
Kyrkvärdar hjälper till i gudstjänsten med att bland annat välkomna, tända ljus, läsa bibeltexter och ta upp och räkna kollekt. Det är kyrkorådet som utser kyrkvärdar, men du kan anmäla ditt intresse. Den som är döpt, minst 16 år och folkbokförd i församlingen kan bli kyrkvärd. Kontakta församlingen om du är intresserad

Kontakta Jokkmokks församling

E-post: jokkmokks.forsamling@svenskakyrkan.se

Telefon: 0971-58880

Besöks- och postadress: Borgargatan 9, 96231 Jokkmokk. Expeditionens öppetider: måndag - fredag 9.00 - 12.00, 13.00 -14.00.

Rättvis handel i Jokkmokk

Världsbutiken Laponia drivs av en förening med ideella insatser. Butiken finns i Jokkmokks församlingshem.