Lyssna

Konfirmation i Jukkasjärvi församling

Du är välkommen till konfirmation i kyrkan, oavsett om du tror, tvivlar eller bara är nyfiken.

Under konfirmandtiden får du lära dig mer om dig själv och Gud. Du får möjlighet att utforska några av livets många frågor tillsammans med andra. Vi pratar om livet – på gott och ont. Samtidigt får du många nya upplevelser.

Konfirmation 2024/2025

I fredags (11/10) skickades årets inbjudan ut till alla ungdomar i Jukkasjärvi församling som är födda 2010. Om du inte av någon anledning har fått någon så kan du höra av dig till någon av oss ledare så skickar vi.

I år har vi tre olika alternativ att välja mellan:

A. Juniläger 13-20/6. Konfirmation 22/6

B. Augustiläger 9-16/8. Konfirmation 17/8

C. Sportlovsläger 6-9/3. Konfirmation 16/3

I alla alternativen ingår även Förträffar som är en del av undervisningen och därmed obligatoriska.

Juni- och augustilägret har sina förträffar på söndagar, tre st under vårterminen.

Sportlovslägret har sina förträffar på tisdagar, fem st under tiden december-mars.

Välkommen med din anmälan!

Om du har funderingar om konfirmation, hör av dig till någon av oss ledare:
Anita Fors, tel: 0980-129 03, epost: anita.fors@svenskakyrkan.se
Isabelle Ek, tel: 0980-678 11, epost: Isabelle.ek@svenskakyrkan.se