Till innehållet Till undermeny
En flicka hjälper prästen att hälla upp nattvardsvinet i kalken.

Kågeröd-Röstånga församling

Dop, bröllop och begravning – och hela livet däremellan. Välkommen till Svenska kyrkan i Kågeröd-Röstånga.

Kontakta Kågeröd-Röstånga församling

Välkommen att höra av dig till oss som arbetar i Kågeröd-Röstånga församling. Här hittar du kontaktuppgifter till alla medarbetare.

Dop i Kågeröd-Röstånga

Alla är välkomna att döpas – barn, unga och vuxna. I dopet får vi ett löfte om att Gud alltid har omsorg om oss. Det är en vacker och glad tradition, som bjuder in till gemenskap och för oss samman som kyrka i Jesus Kristus.

Konfirmation och Ung ledare

Du är inte ensam om att fundera över livet - om dess små och stora händelser. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt, blandat med lekfullhet och allvar. Efter konfirmationen kan du fortsätta som ung ledare.

Välkommen som medlem

Som medlem är du med och gör det möjligt för kyrkan att göra gott.

Kyrkgångarna

Kyrkgångarna tisdagar kl 9-30-11: kortare tipsrunda i Kågeröd med tolv frågor varav några kluringar. Vid sämre väder frågesport inomhus. Avslutas alltid med fika!

Kyrkbladet

Här kan du läsa Kågeröd-Röstånga församlings kyrkblad digitalt.