En flicka skriver något på ett papper framme i kyrkan.

Gudtjänst

Gudstjänster firas varje söndag i Svenska kyrkans församlingar, och ofta andra dagar också. En gudstjänst är alltid öppen för alla.

Mitt i livets glädjeämnen och sorger, förtvivlan och hopp samlas vi till gudstjänst.

Alla är välkomna att vara med: unga och gamla, den som är van gudstjänstfirare och den som är ovan.

I församlingen firar vi mässa kl. 10.00 varje söndag, och en enkel morgonmässa kl 8.30 varje onsdag i Östra Torps kyrka, om inget annat anges i kalendern.
Varannan onsdag kväll firar vi Onsdagsmässa kl 18.00 även den i Östra Torps kyrka.

Ta gärna en titt i kalendern.

En präst håller fram nattvardskalken och en person doppar sin oblat.
Nattvardsutdelande Foto: Kristin Lidell /Ikon

Mässa

Gudstjänster med en rubrik som innehåller ordet mässa betyder att det firas nattvard. Annars är det en gudstjänst utan nattvard.
När nattvard delas ut i vår församling används glutenfria oblater och druvjuice.