Foto: Joachim Grusell

Guidade turer i Kalmar domkyrka

Här finns information om våra egna schemalagda guidade turer i sommar samt hur man bokar privat guidad tur för sällskap.

Under sommaren mellan 20 juni - 18 augusti har Kalmar domkyrka en sommarguide i tjänst som har guidade turer alla dagar denne jobbar. För att se vilka tider dessa guidade turer är kan man se kalendern nedan. Man behöver inte boka och det är fritt inträde till dessa guidade turer, alla är välkomna. Vi samlas under orgelläktaren vid västa ingången till kyrkan.

Vill du eller ditt sällskap boka en egen guidad tur i domkyrkan ber vi er att kontakta oss antingen på tel. +46 480 12300 eller skicka ett mejl både till daniel.soderberg2@svenskakyrkan.se och kristina.lindberg@svenskakyrkan.se senast 4 dagar innan planerat besök. Vi återkommer så snart vi kan om vi har tider lediga.

Varmt välkommen till Kalmar domkyrka!

Om ert sällskap har egen guide och undrar om det går att boka kyrkan för att säkerställa inträde se infomationen på sidan ”Turistinformation / Tourist information” nedan.

If your party has your own guide and want to book the church to ensure entry more infomation kan be found on the web page ”Turistinformation / Tourist information”. Link is found below.

Turistinformation / Tourist information

Viktig information när du besöker Kalmar domkyrka / Important information when visiting Kalmar Cathedral