Foto: Victor Ramström

Domkyrkoguiden

Är du nyfiken på Kalmar domkyrka? Are you curious about Kalmar Cathedral? Sind Sie neugierig auf den Kalmarer Dom?

Välkommen att lära dig mer om Kalmar domkyrka! Här finner du information om katedralen och om dess instrument, konst, gravhällar och epitafier som finns här.

-

Welcome to learn more about Kalmar Cathedral! Here you will find information about the cathedral and about its instruments, art, tombstones and epitaphs that can be found here.

-

Willkommen, um mehr über den Kalmarer Dom zu erfahren! Hier finden Sie Informationen über den Dom und über seine Instrumente, Kunst, Grabsteine und Epitaphe, die hier zu finden sind.

Epitafier

Epitaphs/Epitaphe

Gravhällar

Gravestone slags/Grabsteine

Historik och arkitektur

History and architecture/Geschichte und Architektur

Upptäck kyrkan i appen Kyrkguiden

Med hjälp av Kyrkguiden kan du upptäcka mer än 3 000 kyrkor och platser. I kalendern finns gudstjänster, konserter och andra evenemang.

Läs mer om appen