En kyrktupp mot blå himmel.
Foto: Lars Lindgren /Ikon

Obs! Erbjudande förvillande lik faktura

Det har skickats ut brev som ser ut som fakturor men inte är det!

2024-02-06. Bolaget Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB har tidigare uppmärksammats för att skicka ut skötselerbjudande som är förvillande lik en faktura. Vi har förstått att flera hushåll i Kalmar fått brev från bolaget under veckan. Vid närmare granskning går det att läsa att det är just ett erbjudande, men det är lätt att misstolka. Begravningsverksamheten vid Kalmar pastorat har inget samarbete med bolaget och genomför bara gravskötsel på innehavarens begäran.

Tobias Erlandsson

Kyrkogårdsförvaltningen i Kalmar

Arbetsledare - Kyrkogårdsförvaltningen

Mer om Tobias Erlandsson

Arbetsledare begravnings- och serviceverksamheten

Om du önskar hjälp med gravskötsel från personal på begravningsverksamheten på Kalmar pastorat hittar du information här:

Gravskötsel

Du som innehavare väljer hur planteringen på gravplatsen ska se ut. Det kan finns vissa föreskrifter att ta hänsyn till. Kyrkogårdsförvaltningen ger gärna upplysningar om vad som gäller för en aktuell gravplats och vi har även möjlighet att ge råd vid val av växter.