Foto: Isabell Karlsson

Varför lyser det så många ljus på kyrkogården?

I denna broschyr anpassad för barn berättar vi varför det lyser så många ljus på våra kyrkogårdar och vad Alla helgons dag är för dag!

I denna broschyr förklarar vi på ett pedagogiskt sätt varför det lyser så många ljus på våra kyrkogårdar och vad Alla helgons dag är för dag! Broschyren är anpassad för barn från 6+ år. Den finns att läsa digitalt eller att skriva ut här;

Varför lyser det så många ljus på kyrkogården?

Illustration: Vecteezy.com

Text: Karin Nylander

Bild: Isabell Karlsson

Prata om sorg med barn

Stötta ett barn i sorg

Det kan vara svårt att veta hur man pratar med barn om döden. Några råd är att använda raka ord, säga som det är och utgå från barnets egna frågor.

Prata dop, vigsel och begravning med barn

Här finns korta videoklipp som förklarar vad dop, vigsel och begravning innebär.

Isabell Karlsson

Svenska kyrkan i Kalmar

Kommunikatör

Mer om Isabell Karlsson

Isabell arbetar med intern och extern kommunikation så som; publikationer, fotografi, grafisk formgivning, sociala medier och webbredaktör för pastoratets hemsidor.