Sommarkvällar i Kronoparkskyrkan

Varmt välkommen till årets sommarkvällar i Kronoparkskyrkan! Onsdagar kl: 19.00 mellan den 3 juli och 28 augusti framförs musikprogram med andakt. Fika serveras från kl 18.30. Välkommen!

3 juli Skogens lyriska.
”Med längtan som solen” Nyskriven folkmusik med texter som berör det tidlösa och allmänmänskliga - liv och död, kärlek, längtan, melankoli och hopp.
Premin Beatrice Björk, sång och låtskrivare. Erika Olsson Hallberg, piano och gitarr.

10 juli Camerata Mandolino Classico.
”Il prete rosso – Den röde prästen”
Mimmie Grennäs, blockflöjt och Lars Forslund, mandolin & cembalino.
Ensemblen har fått ett internationellt erkännande inom den venetianska barockmusiken. De har gjort många omfattande turnéer runt om i världen. Programmet som framförs är musik av Vivaldi, Telemann och Bach m fl.

17 juli Vänerkvintetten.
Vänerkvintetten är en brasskvintett med musiker från Värmland och Dalsland. Repertoaren är blandad av såväl originalmusik för brasskvintett, som arrangemang av pop och visor. Kvintetten består av:
Johan Kunze, trumpet.
Fredrik Höglund, trumpet.
Cici Albinsson, trombon.
Jesper Hellberg, trombon.
Mattias Andersson, tuba.

24 juli Hammondorgel med Andreas Hellkvist.
En konsert där kyrkrummet helt får fyllas av tonerna från en Hammondorgel.  Välbekanta favoriter och mindre kända pärlor i en bred repertoar med inslag av både gospel, jazz och annat.
Andreas Hellkvist lämnar sällan någon oberörd efter en konsert på sin Hammondorgel. Han har utvecklat en nära nog unik stil som väcker häpnad och beundran, både i Sverige och runtom i världen. En virtuos på sitt instrument men också med en inlevelse, lekfullhet och spelglädje som gör det både till en musikalisk och visuell upplevelse.

31 juli Johanna och Benjamin Agnarsson.
"Från Frank Sinatra till Helen Sjöholm”
En stämningsfull sommarkväll med tolkningar av kända jazz- och musikalartister. Framfört på piano och sång.

7 augusti Louise Albrecht och Wenke Herzog.
Sånger om livet, skrivna av Louise blandat med duons egna favoriter från många olika musikaliska sammanhang. Flera av Louise sånger finns utgivna i olika mässor. Kvällen går i en finstämd ton med gitarrackompanjemang av Wenke.

14 augusti Sarah och David Åström.
Paret har synts bland annat i kanal 10 och SVTs ”Minns du sången” Repertoaren består av allt från psalmer och välkända läsarsånger till visor och älskade countrymelodier. De sätter sin personliga prägel på välkända sånger och bjuder in till allsång.

21 augusti Johnny Larsson, organist.
Orgelafton med klassisk orgelmusik med Johnny Larsson. Han har lång erfarenhet av yrket som organist och har masterutbildning i kyrkomusik. Han är bördig från Kil och arbetar som kyrkomusiker i Hammarö församling.

28 augusti Hammarö Manskör under ledning av Ylva Sundin.
Sommarkväll med Hammarö Manskör. Kören är ett glatt gäng som träffas varje vecka och sjunger tillsammans. Repertoaren är bred, allt ifrån Bach till Tommy Körberg och Darin.