Hoppets gäng - en ungdomsgrupp för unga i behov av särskilt stöd

Programmet utformas utifrån deltagarnas önskemål och behov. Fika och andakt varje gång. Onsdagar 15.00-16.30 Norrstrandskyrkan. Start 27 september.

Programmet utformas utifrån deltagarnas önskemål och behov. Fika och andakt varje gång. Vi är också med och planerar och medverkar i gudstjänsten i Norrstrandskyrkan en gång i månaden under vårterminen. Terminen avslutas 24 maj.

Info: mirjam.oberg@svenskakyrkan.se: 054-141533.

Varmt välkommen.

Det här händer i kyrkan

Välkommen att hitta din mötesplats för att bland annat: dela erfarenheter, vila, sjunga, dela med dig eller samtala om tro. Hör gärna av dig om det är några frågor!

Öppna förskolans dag i Mariebergsskogen

Välkommen måndag 7 oktober 10.00-14.00 på Öppna förskolans dag. Vi träffas vid grillplatsen som ligger uppe vid stora lekplatsen. På programmet står bland annat tipspromenad, bokbussen, musikstund och förstås mycket bus och lek!

Norrstrands kyrka och klocktorn i solsken.

Om Norrstrandskyrkan

Nära E18 på Norrstrand ligger kyrkan som är ett av Karlstads landmärken. Den har ett vackert kyrkorum och två församlingssalar i anslutning till kyrkorummet.

Kors av glas i Kronoparkskyrkan.

Norrstrands församling

Välkommen till den östra delen av Karlstads tätort. Fyra kyrkor och många engagerade människor.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.