Personal kopplad till Svenska Kyrkans Unga

Här hittar du kontaktuppgifter till dem som jobbar med Svenska Kyrkans Unga i Karlstads stift.

• Frida Amundsson

Stiftskonsulent för Svenska Kyrkans Unga och HBTQI+

Mer om Frida Amundsson

Frida kontaktar du om du har frågor angående läger och arrangemang som Svenska Kyrkans Unga arrangerar. Det är Frida du kontaktar om du har frågor kring Regnbågsnyckeln och stöd i hbtqi-frågor.

• Michelle Lindgren

Karlstads stift

Stiftskonsulent för Svenska Kyrkans Unga (50 %)

Mer om Michelle Lindgren

Michelle är vikarierande stiftskonsulent på 50% 1 februari 2024-28 februari 2025. Henne kontaktar du i frågor rörande Svenska Kyrkans Ungas medlemssidor, medlemsrapportering, lokalavdelningsadministration och ekonomi.

• Emmy Lindgren

Karlstads stift

Stiftsadjunkt för barn- och ungdomsfrågor, Teckenspråkigt arbete

Mer om Emmy Lindgren

Emmy är stiftsadjunkt för barn- och ungdomsfrågor i Karlstads stift. Hon är även vald till distriktskaplan av årsmötet och har i sitt förtroendeuppdrag ett särskilt ansvar för distriktets gudstjänstliv. Emmy är också ansvarig för det teckenspråkiga arbetet i stiftet.

• Jenny Ragnarsson

Stiftspedagog, barn och unga, Trainee, Klimatpedagog

Mer om Jenny Ragnarsson

Jenny är stiftspedagog för barn och unga. Hon jobbar bland annat med Ung ledarutbildning som stiftet gör tillsammans med Svenska Kyrkans Unga. Jenny är också den som jobbar med klimatfrågor i förhållande till unga.

• Kristina Stolare

Stiftspedagog, barn och unga

Mer om Kristina Stolare

Kristina arbetar för Karlstads stift med inriktning på barn och unga med ett särskilt fokus på barn. Kristina är ofta med på arrangemang och håller även tillsammans med de andra i mycket av den fortbildning distriktet och stiftet arrangerar tillsammans.

• Chatarina Ahlstedt

Ekonom, Prästlönetillgångar i Karlstads stift

Mer om Chatarina Ahlstedt

Chatarina arbetar som ekonom för Karlstads stifts prästlönetillgångar, men är även den som håller koll på Svenska Kyrkans Ungas ekonomi.