Goda Grannar

Rådgivning, samhällsinformation och språkundervisning för nyanlända.

Goda Grannar

Goda Grannar erbjuder språkcafé måndagar och onsdagar 16.00-18.00 och rådgivning tisdagar och torsdagar 13.00-16.00. Kostnadsfritt och ingen föranmälan krävs. Välkommen!

Adress: Café Medkänsla, Kapellgränd 10 vid Medborgarplatsen.

Goda Grannar på Södermalm är ett religionssamarbete, interreligiös praktik för fred, mellan Katarina församling, Stockholms moské och biståndsorganisationen Islamic Relief. Goda Grannar samordnar volontärer till stöd för nyanlända och asylsökande. Vi bedriver rådgivning, språkcafé, babyrytmik Smågrannarna m.m.

Vi har en gemensam övertygelse om att vi oavsett religion eller etnicitet kan hjälpa varandra, lära av varandra och lita på varandra. Vi respekterar våra olikheter och välkomnar varandra att berika våra kulturer med erfarenheter och kunskaper. Tillsammans skapar vi ett fredligare, mänskligare och mer inkluderande samhälle!

Det går bra att komma oanmäld men du kan också förboka ett möte hos:

Jalal (arabiska och tigrinja) tel. 0733-758472
Adda (arabiska och franska) tel. 0733-758488

Följ gärna Goda Grannar på Facebook: facebook.com/godagrannarsodermalm

Smågrannarna

Nu finns även babyrytmikgruppen Smågrannarna i Allhelgonakyrkan, Helgalunden 9, Stockholm.

Tisdagar 10.00–12.00 Barn 0-1 år
Torsdagar 10.00–12.00 Barn 0-2 år

Har du frågor, kontakta Fred Wrangel:
fred.wrangel@svenskakyrkan.se
sms 0730439726

Övriga frågor och kontakt: Fredrika Gårdfeldt, präst i Katarina församling.
fredrika.gardfeldt@svenskakyrkan.se

Smågrannarna

Sång och rytmik i Allhelgonakyrkan, för barn i åldern 0-2 år tillsammans med vårdnadshavare. Vi sjunger, skapar rytmik och fikar tillsammans.