Rosa klöver
Foto: Anders Gustafsson IKON

Sommar i Kiladalens församling

Hitta till sommarens gudstjänster, musik, kyrkor och andra mötesplatser!

Längre ned på sidan finns affischen "Sommarens gudstjänster, kultur och fika i Kiladalen 2024" och tips från Svenska kyrkan i hela Sverige.

I puffen ”Kalendern” hittar du enkelt gudstjänsterna, musiken och mötesplatserna i Kiladalens församling - och på platser i hela övrigaSverige!

Gudstjänster och sommarmusik i Kiladalen

Missa inte sommarens gudstjänster med musik här i Kiladalen. Församlingens musiker och gästmusiker bjuder på olika teman och fina musikupplevelser i sommarens gudstjänster. Klicka och läs mer om detta och övriga tillfällen att uppleva musik!

Sommaröppet i kyrkorna

Passa på att besöka församlingens sommaröppna kyrkor. Lördagar och söndagar under juli och augusti månader hålls kyrkorna i Kiladalen öppna kl. 11.30-15.00. Extra öppet även på vardagar (se informationen) Tillsammans med kyrkogårdarna utgör kyrkorna i Bergshammar, Tuna, Lunda och Kila en del av Sveriges kulturarv. Välkommen att ta del av det!

bildpuff kalender

Kalendern

Vad händer i Svenska kyrkan? Vår gemensamma kalender visar aktiviteter och verksamhet runt om i landet.

Bergshammars församlingshem

Sommaröppet med kaffetår i församlingshemmet i Bergshammar

Under sommaren fortsätter "öppet hus" i Bergshammars församlingshem som vanligt varje måndag kl. 10.00-11.30. Enkelt fika finns för dig som vill passerar förbi och vill pausa en stund, kika in, ta en enkel (gratis) fika... Bredvid Bergshammars kyrka. Välkommen in!

Gammalt och nytt i kyrkorna

Om föremål i församlingens fyra kyrkor. Hur har de använts, hur tas de omhand och hur bevaras kunskap och minnen om dem för framtiden? Vid fyra tillfällen (från 17/8) får vi veta mer och har möjlighet både att ställa frågor och att dela kunskap och berättelser kring kyrkornas gamla och nya föremål. I samarbete med hembygdsföreningarna. Välkommen!

Hitta till kyrkor runt om i Sverige – eller ge dig ut på en vandring

Ett altare framför ett kyrkfönster.

Kyrkor och platser

Upplev över 4 000 kyrkor och kapell. Eller besök kyrkogårdar, kyrkoruiner och andra platser.

En hand håller i en mobil med skärmbild om kyrkguiden som visar adressen för kyrkan.

Appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Ett led människor går på en stig bland lövträd.

Vandra i Sverige – gå en pilgrimsvandring

I Sverige finns över 40 pilgrimsleder. Du kan vandra själv eller tillsammans med andra. På en pilgrimsvandring vårdar du både kropp och själ.

Ett kyrktorn sticker upp bakom trädkronorna mot blå himmel.

Sommarkyrkor

Många kyrkor håller öppet även under sommaren. Du hittar sommaröppna kyrkor via vår webbkarta eller app.

Foto: IKON - Kalender