Två personer håller i varsitt stearinljus. Den ena tänder sitt ljus med hjälp av det andra ljusets låga.

Konfirmation 24/25

Samlad information om Kinna-Fritsla församlings tre grupper

Har du någon gång funderat över: Varför finns jag? Duger jag som jag är? Vad är meningen med livet? Finns Gud? Vad händer när man dör?

Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud och livet i stort och smått. Som konfirmand får du möjlighet att fundera över den kristna tron och dina frågor om livet och Gud. Tiden som konfirmand innehåller både allvar och skratt, lek och gemenskap, samtal och nya upplevelser. Konfirmationen är en bekräftelse på dopet. Du behöver inte vara döpt för att bli konfirmand. Du som inte är döpt får möjlighet att döpas under konfirmandtiden.

Särskilda behov är inte ett hinder för att konfirmeras. Kontakta gärna din församling för att prata om eventuella anpassningar eller lösningar för att du skall kunna konfirmeras.

Fritslagruppen:

Fritslagruppen träffas onsdagar udda veckor med start 9/10 i Fritsla församlingsgård. Vi träffas direkt efter skolan, kl. 15.30-18. Under konfaåret åker vi på två läger, 8–10/11 och 9–11/5. Konfirmationen sker 7 juni 2025. Vill du veta mer och träffa konfateamet innan gruppen drar igång? Välkommen till en infoträff i Fritsla kyrka, 19/9 kl. 18.00. Anmäl dig senast 25/9 på https://www.svenskakyrkan.se/kinna-fritsla/konfirmation

Kinnagruppen:

Kinnagruppen träffas onsdagar jämna veckor med start 2/10 i Kinna församlingshem. Vi träffas direkt efter skolan, kl. 15.30-18. Under konfaåret åker vi på två läger, 8–10/11 och 9-11/5. Konfirmationen sker 7 juni 2025. Vill du veta mer och träffa konfateamet innan gruppen drar igång? Välkommen till en infoträff i Kinna kyrka, 18/9 kl. 18.00. Anmäl dig senast 25/9 på https://www.svenskakyrkan.se/kinna-fritsla/konfirmation

Anpassad konfa:

Anpassad konfagrupp är en sommar/veckokonfa som startar vecka 33 2024. Då träffas vi tisdag-fredag dagtid. Därefter varje onsdagseftermiddag till och med konfirmationen som kommer att vara söndag 29/9. Konfagruppen riktar sig till ungdomar i åk 8–9 som går i anpassad skola. För frågor och anmälan till anpassad konfa, hör av dig direkt till Daniel Sternfeldt, musikpedagog.

(Passar inte något av våra alternativ dig? Du kan också konfirmeras i någon annan församling! Kolla gärna in på Svenska kyrkans Konfasök!)

Daniel Sternfeldt

Musikpedagog, Kinna-Fritsla församling