Foto: Linda Mickelsson/IKON

Sinnesrogudstjänst

Nyhet Publicerad Ändrad

Torsdag 16/5 kl 19:00 i Hamnkyrkan "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden."

Tredje torsdagen i varje månad firar vi en Sinnesrogudstjänst kl. 19:00 i Hamnkyrkan (Norra Kustvägen 28) i Klintehamn

En gudstjänst som är enkel och jordnära. Ord och musik hjälper oss att stanna upp och få en stund av sinnesro.

Sinnesrogudstjänsterna har en enkel form som är lätt att ta till sig. De är inspirerade av tolvstegsandligheten där de tolv stegen leder mot möjligheten till befrielse och växt. Varje gudstjänst är fristående och du behöver ingen särskild kunskap för att delta. I varje gudstjänst medverkar någon som berättar om sina personliga erfarenheter, och det finns tid för eftertanke, ljuständning, bön, musik och sång.