Konfirmation

Välkommen att konfirmera dig hos oss! Du som börjar i årskurs 8 är varmt välkommen att hänga på då! Är du äldre än så kan vi lösa det ändå – hör av dig till prästerna isåfall (se nedan).

Infoträffen för 2022 är 7 september kl 19 i Knislinge församlingshem.

Konfirmationstiden är en chans att få veta mer om livet och Gud. Som konfirmand kommer du att få fundera över livets stora och viktigaste frågor och se den kristna trons svar på de stora livsfrågorna. Du blir en av flera miljarder människor som genom århundradena fått lära känna den kristna tron. Dessutom vågar vi lova att du kommer att ha riktigt roligt!

De flesta konfirmerar sig när de går i årskurs 8. Men det är aldrig för sent. Är du äldre så börjar din väg till konfirmation kanske med att du går en Alphakurs eller liknande. En Alphakurs brukar vi starta varje höst.

Konfirmationen är en uppföljning av dopet. Är du inte döpt så löser vi det innan det är dags för konfirmation.

Du som går i årskurs 8 får i augusti vid skolstart ett välkomstbrev om konfirmationen. Om du inte fått detta är du varmt välkommen till infoträffen ändå! Konfirmationsträffarna börjar senare i september, och äger i regel rum varje onsdag efter skolan. Konfirmationen brukar vara i maj.

Har du frågor så kontakta prästerna Fredrik Carlsson eller Peter Kogler. Det är de som tillsammans med flera unga ledare är ledare för konfirmanderna.