Konfirmander 24 - 25

Björklinge församling

Startdatum 6 november 2024

Sista anmälningsdag

Konfirmationstiden är ett bra tillfälle att ta reda på mer om vad kristen tro är och vad man själv tror på eller inte. Vi pratar om livet, rättvisa, kärlek i alla former, och om Gud.

Varje träff börjar med fika, sen har vi lekar, samtal och olika övningar kring dagens tema och avslutar med en kort andakt. Läxor och prov har vi inte!

Läger är en viktig del av konfaläsningen, och hos oss blir det två stycken. Ett ett i januari och ett i augusti, strax innan konfirmationen, som är i början av september.

För gruppen under läsåret 24-25 blir första träffen onsdag 6 november. Vi träffas på onsdagseftermiddagar efter skoldagens slut.

Konfirmationsgudstjänsten blir 13:e september 2025.

Allt som har med konfaträffarna att göra är kostnadsfritt för dig som är konfirmand – fika, läger, material, mat, studiebesök m.m.

Det kommer att bli en föräldraträff i början av konfirmationstiden då alla föräldrar har möjlighet att träffa oss ledare och ställa eventuella frågor.

Björklinge församlingshem

Nybyvägen 2, Björklinge.

Onsdag

Vi träffas på onsdagar i Björklinge församlingshem. Vi träffas efter skoldagens slut.

Konfirmationsgudstjänst äger rum den 13 september 2025.

Kick-off konfalördag

7 december 2024-8 december 2024

I början av konfatiden har vi en konfalördag där vi får tillfälle att lära känna varandra bättre i gruppen. Konfirmanderna medverkar också på söndagens gudstjänst. Vi ses eftermiddag/kväll på lördagen och sedan medverkar vi i gudstjänsten kl. 11 i Björklinge kyrka på söndagen.

Nybyvägen 2,Björklinge.

Konfirmandläger 1

23 januari 2025-26 januari 2025

I januari åker vi till Dalarna för gruppens första läger. Vi åker till Västerås stifts stiftsgård i vackert belägna Rättvik. Utöver konfirmandundervisningen kommer vi också att ha en dag när det finns möjlighet att åka skidor eller följa med på en annan utflykt.

Kyrkvägen 2,Rättvik.

Konfalördag - tema påsk

5 april 2025

Påsken är den största högtiden i den kristna traditionen och vi lägger denna temadag lite extra tid på att ge konfirmanderna en översikt över och en väg in i påskens berättelse.

Nybyvägen 2,Björklinge.

Konfirmandläger 2

29 augusti 2025-31 augusti 2025

Efter sommaren åker vi på det andra och sista konfirmandlägret. Fokus under lägret blir på att sammanfatta vad konfirmanderna tar med sig från konfirmandåret och på att förbereda konfirmationsgudstjänsten.

Minna Robertsson

Direkt: +46(18)377863