Våra aktiviteter

Förutom våra gudstjänster vill vi i Gustafskyrkan även vara ett socialt och andligt center för svenskar i Danmark. Vi erbjuder aktiviteter, både andliga och världsliga, i hopp om att nå så många som möjligt.

Sveriges nationaldag

Den 6 juni kl. 18.30 firas den svenska nationaldagen med musik och tal.

Midsommarfirande 2024

Midsommar 22 juni 2024 kl. 14.30 pyntar vi midsommarstången - ta gärna med er blommor. Kl. 15.00 kort andakt. Dans och fika efteråt vid Møllen på Kastellet.

Baka kanelbullar med Gustafskyrkan (YouTube film)

Doften av nybakta kanelbullar är något vi alla älskar, och för att uppmärksamma "kanelbullensdag" har Sveriges ambassad bakat tillsammans med Gustafskyrkan i Köpenhamn. Bagaren är Gustafskyrkans husfar/vaktmästare Per Jönsson. (4/10-22)

Nästan varje vecka

Vecko- eller månadsaktiviteter i församlingshemmet

Höjdpunkter under året

Julbasar, Luciafirande, Julfest, Valborg, Nationaldagen, Midsommar, Loppis ... Välkommen att fira höjdpunkterna tillsammans!

Musik i Gustafskyrkan

Välkommen att sjunga tillsammans i kyrkans egna körer, lyssna till gästande körer och ta del del av vårt konsertprogram.

Barn och familj

Barn och familj i alla åldrar, tillsammans med föräldrar eller ej, är varmt välkomna till våra aktiviter.

LUCIA

Upplev våra Lucia konserter för barn och vuxna

Kräftskiva

Har du aldrig smakat på kräftor - så har du chansen nu! Fredag 23 aug 2024, 18.30.

Midsommarfirande 2024

Retreat i Maribo

”GÅ I KLOSTER !!” Retreat och Stilla dagar i Birgittaklostret i deras vackra kloster i Maribo. Retreat betyder att "dra sig tillbaka". 30 aug - 1 sept 2024.

Kaffeservering

Kom in och njut av en kopp kaffe och en kanelbulle. Kaffeservering när kyrkan är öppen. Onsdag-lördag kl. 10-15. (juli+augusti torsdag - lördag 10-15)