Sommarens kvällar med musik

Koppla av till ljuva toner hela sommaren runtom i våra församlingar. Här presenteras musikkvällarna för sommaren 2024. Fri entré där inget annat anges. Välkommen!

Onsdag 19 juni 18:00
Gudmundrå kyrka

Masako och Anna spelar musik på våra fantastiska instrument. Musik-quiz ingår. Fritt inträde och kollekt. Välkomna!

Torsdag 27 juni 19:00
Ullångers kyrka

Musik i sommarkväll i Ullångers kyrka med Östbygdens spelmän

Lördag 29 juni 18:00
Vibyggerå gamla kyrka

Musik vid helgsmål med Ignatia Folcker.

Onsdag 3 juli 18:00
Kramfors kapell

Musik i sommarkväll i Kramfors kapell med Sara Öhlén och Pelle Nordlander framför egna sånger som berör.

Söndag 7 juli 19:00
Nordingrå kyrka

Musik i sommarkväll i Nordingrå kyrka med Höga Kusten Vokalensemble som sjunger Poulenc, Nielsen, Pollak m.m.

Onsdag 10 juli 18:00
Bålsjö gamla skola

Allsångskväll ledd av Ignatia Folcker och Lars Eriksson.

Lördag 13 juli 18:00
Dals kyrka

Musik vid helgsmål i Dals kyrkan med Emma och Magnus Engqvist.

Söndag 14 juli 19:00
Nordingrå kyrka

Musik i sommarkväll i Nordingrå kyrka med Andreas Nilsson som bjuder på country, visor och vildmarksballader.

Onsdag 17 juli 18:00
Kramfors kapell

Musik i sommarkväll i Kramfors kapell med Duo Vox, dvs Åsa Jönsson och Ida Persson som framför sitt program "Två viljor har mitt sinn” - folklig tradition och konstmusik med norrländska undertoner, framfört av två röster, cello, piano och dragspel.

Lördag 20 juli 18:00
Vibyggerå kyrka

Musik vid helgsmål i Vibyggerå kyrkan. Sommarorgel med Magnus Skoglund.

Lördag 20 juli 18:00
Ytterlännäs kyrka

Musik vid helgsmål i Ytterlännäs kyrkan med  Maria Robertsson på cembalo

Söndag 21 juli 19:00
Nordingrå kyrka

Musik i sommarkväll i Nordingrå kyrka med Folkmusikgruppen Vädur som hämtar influenser från jazz och klassisk musik

Torsdag 25 juli 19:00
Ullångers kyrka

Musik i sommarkväll i Ullångers kyrka med sång och musik med Therese Åkerlund och Magnu Skoglund

Lördag 27 juli 18:00
Torsåkers kyrka

Musik vid helgsmål i Torsåkers kyrkan med sång av Maja Högberg.

Söndag 28 juli 19:00
Nordingrå kyrka

Musik i sommarkväll i Nordingrå kyrka med "Operadöden" med Ida Persson, sång och Robert Råberg, piano. Det bjuds på kända arior och romanser med humor och lite dramatik.

Onsdag 31 juli 18:00
Kramfors kapell

Musik i sommarkväll i Kramfors kapell, ”Underbar sommar” med ”två gånger Byhamre”, Simon och Malte Byhamre, far och son. Ett program med sång och piano, där den unga talangen på piano musicerar med sin far som sjunger.
Fri entré, kollekt.

Lördag 3 augusti 18:00
Vibyggerå gamla kyrka

Musik vid helgsmål i Vibyggerå gamla kyrkan med Andreas Nilsson - Vildmarksballader.

Lördag 3 augusti 18:00
Styrnäs (kyrka eller Älvscenen)

Musik vid helgsmål i Styrnäs kyrka med Emma och Magnus Engqvist.

Söndag 4 augusti 19:00
Nordingrå kyrka

Musik i sommarkväll i Nordingrå kyrka med Lukas Johansson, trumpet och Håkan Dahlén, orgel bjuder på allt från kraftfull till smörig musik som knyts ihop med en presentation.

Onsdag 14 augusti 18:00
Kramfors kapell

Musik i sommarkväll i Kramfors kapell med Nina Nilsson, Emma Haake och Masako Karlsson som spelar ”Mendelssohn <3 Bach” och annan klassik piano-trio musik (fiol, cello och piano).

Torsdag 15 augusti 19:00
Bräcke bönhus

Musik i Bräcke bönhus med Cittrogänget.

Lördag 31 augusti 18:00
Markoms kapell

Musik vid helgsmål med tårtfest i Markoms kapell med kören Sotto Voce.

Sång på torget

Lördag 11:00-12:00, 20 juli, 24 augusti, 21september, på torget i Kramfors. Kom och sjung allsång tillsammans ur vår andliga sångskatt.

Musik i gudstjänster

Sommaren bjuder även extra musikmedverkan i våra gudstjänster ute i det fria eller inne i de svala kyrkorummen. Se sidan med gudstjänstkalender där du finner aktuell information.

Ett litet träbord har gjort till ett utomhusaltare utsmyckat med ett kors, en liten korg och en blombukett i en vas.

Sommarens gudstjänster

Välkommen till gudstjänstgemenskap! Här finns kalender för gudstjänster och info om tema & texter för kommande söndag eller kyrklig högtidsdag.

Samverkan med studieförbundet Sensus

Våra musik- & kulturarrangemang och verksamheter med studiecirkel-karaktär, görs i samverkan med Sensus. Ett studieförbund som jobbar med relationer, livsfrågor, rättighetsfrågor och hållbarhetsfrågor. Tillsammans med sina medlemsorganisationer och samverkansparter skapar de mötesplatser för kultur och bildning i hela landet.