Barn, ungdom & familj

Välkommen till våra mötesplatser för barn, unga och familj! Här kan barn och unga lära känna nya människor och vuxna utbyta funderingar och erfarenheter och skapa nya kontakter.

Mötesplatsen

För små och stora som är daglediga. Samtal, lek, pyssel, sång och fika. Ingen anmälan!

Baby- & syskonrytmik

I mammas eller pappas trygga famn får din baby uppleva musik genom sång, rörelse, ramsor och spel på rytminstrument. Välkommen att anmäla dig till våra grupper!

Våra barnkörer

I våra barnkörer får du prova på att sjunga solo, sjunga i mick, stämsång, kanon, rytmikövningar, dans, musiklek och enkelt instrumentspel. Välkommen med din anmälan!

Barnvagnsrally

Har du barn, äger en barnvagn och vill ha sällskap? Följ med på barnvagnsrally! OBS. Höstens barnvagnsrally är inställt!

Mötesplats för alla åldrar

Välkommen till vår mötesplats i kompisstugan i Norra Åsum. Vi samtalar, pysslar, fikar och håller andakt tillsammans.

Skaparverkstad Österäng

Måla, sticka, sy, tova... Skapa fritt, samtala och fika... OBS. Höstens Skaparverkstad är inställd!

MusikMiniorer, åk 1-2

Välkommen till MusikMiniorerna inom Svenska kyrkan i Kristianstad!

SKU(n)K

Välkommen till Svenska kyrkans unga i Kristianstad. Vi är ett gemenskap av unga människor som vill upptäcka och dela kristen tro samt diskutera livets frågor.

Barnkyrkan

Barnkyrkan i Österängs kyrka är barnens egen mötesplats på söndagarna. Det är en fin möjlighet för hela familjen att gå till kyrkan tillsammans.

Barn- och Ungdom Österäng

Välkommen till Österängs kyrka och EFS som ordnar flera olika aktiviteter!

Gudstjänst med stora och små

Välkomna! Några gånger per termin firar vi gudstjänst för små och stora i våra kyrkor.

Dopdroppen

Denna lilla droppe av kristall hängs upp i en stor droppe i metall i samband med dopet.

Martin Kemi

Församlingspedadog, Svenska kyrkan Kristianstad