Lyssna

Alsens församling

Alsens kyrka 100 år

Hösten 1924 stod Alsens kyrka färdig efter återuppbyggnaden. Hösten 2024 vill vi fira hundraåringen med pompa och ståt. Alsens församlingsråd inbjuder till: jubileumsmässa, konsert, berättarkväll och jubileumsresa till Kolåsen.

Kalender i Alsen/Offerdal

Barnverksamhet i Alsen

Här hittar du samlad barnverksamhet för Alsens församling.

Damkören After Eight i Alsen/Näskott

Damkören After Eight är en 2-stämmig kör. Övning onsdagar 19:00–21:00.

Alsen-Offerdals kyrkokör

Övar torsdagar 18:45–21:00

Minnesgudstjänster och öppen kyrka under allhelgonahelgen

Minnen kan vara starka som doften, som rösten eller som skrattet hos någon du älskar. Under allhelgonahelgen påminns vi om döden och ger liv åt våra minnen. Du är inte ensam i din sorg.

Drop in-dop

Välkommen till drop in-dop lördag 16 november 2024 i Krokoms kyrka. Vi har öppet mellan 10:00 och 16:00. Drop-in dop betyder att du inte behöver boka i förväg. Vi erbjuder en enkel och högtidlig dopgudstjänst. Kom som du är – själv eller med familj och vänner. Dopet är alltid gratis.

Säkra gravstenar

I Krokoms pastorat har man en gigantisk uppgift framför sig: provtrycka 11 000 gravstenar!

Radioandakter i Radio Krokom

Krokoms pastorat har tidigare sänt radioandakter i Radio Krokom. De går att lyssna på i efterhand här.

Minnesfonder i pastoratet

Vill du skicka en minnesgåva till någon du vill hedra minnet av? Här hittar du minnesfonderna i Krokoms pastorat.

Förtroendevalda

Svenska kyrkan är en öppen folkkyrka som styrs av folkvalda kyrkopolitiker tillsammans med biskopar, präster och diakoner.

Alsens kyrka

Enligt traditionen byggdes redan på 1000-talet en kyrka i västra delen av Alsen. Alsens nuvarande kyrka invigdes 1924.