Messy Church

Gemenskap för alla åldrar. Kreativt skapande, festlig gudstjänst som avslutas med enkel måltid. Ingen anmälan krävs.

I Messy Church ryms alla åldrar. Foto: Anders Gustafsson

Messy Church - gemenskap för alla åldrar

Start 16:00 med anmälan och drop in-fika. Därefter presenteras kvällens tema och vi startar olika “stationer” med pyssel. Pysslet har olika svårighet och alla hjälps åt.

Vi har en enkel gudstjänst där vi knyter ihop det hela med sång, drama, betraktelse och bön.

Klockan 17:30 äter vi en enkel måltid  och slutar 19:00.

Ta med dig familjen, grannen eller någon du känner för en bra kväll med “go” gemenskap. Ingen anmälan, det är bara att dropa in.

Målgrupp: Alla åldrar från olika generationer
Anmälan: Ingen anmälan krävs

Detta är Messy church

• Messy Church är ett begrepp och en form av gudstjänst som är hämtad från den Anglikanska kyrkan i England.
  • Messy church är en enklare form av gudstjänst för barn och vuxna som innehåller mycket kreativitet, givande och tagande samt generositet mellan åldrarna.
  • Den primära gruppen är församlingsbor (och andra) som vanligtvis inte går till kyrkan - som ett första steg.
  • Det skall vara en stunds välkomnande för alla att hälsa på varandra. Därefter är det en längre kreativ tid som utforskar temat som är bestämt. En kortare andakt med berättelse, bön, sånger, drama eller något annat. Avslutningsvis en härlig Taco-måltid.  Allt som allt skall det ta maximalt 2:45 timmar.
  • Det är roligt.
  • Det är för alla åldrar.