Foto: Olof Tholander

Utfärd till Wapnö gård 4/9

Onsdagen den 4 september anordnas en församlingsutfärd till Halmstad med omnejd. Anmälan senast den 19 augusti.

Wapnö gård

Onsdagen denen 4 september anordnas en utfärd till Halmstad med omnejd. Vi kommer att besöka Wapnö gård där en guide möter upp och berättar om gårdens verksamhet. Wapnö gård är ett lantbruk med 3000 hektar åker- och betesmark och 500 hektar skog. Gården har cirka 1400 kor och 2300 kalvar, kvigor och stutar. Guidningen avslutas med att vi är med och tittar på mjölkningskarusellen.

Efter den guidade turen på gården äter vi lunch på Wapnö slott och gör ett besök i gårdsbutiken.

Harplinge och Snöstorp

Efter lunchen går färden vidare till Harplinge kyrkogård som är känd för sina många träd, olika rum och tänkvärda utsmyckningar. Kyrkogården anses vara en av Sveriges vackraste kyrkogårdar. Vi besöker också Harplinge kyrka där vi stannar upp en stund i stillhet för en andakt. Därefter går färden vidare in till Halmstad där vi dricker eftermiddagskaffe hos Inez och Greta i Snöstorp.

Avresa:

Avresa sker från Ekeby kyrka klockan 8.15, från Mörarps församlingshem klockan 8.30 och från Påarps station klockan 8.45. Beräknad hemkomst mellan klockan 17 och 18.

Kostnad och anmälan:

Kostnad för utfärden är 395 kronor som betalas på bussen vid hemresan kontant eller via swish. Alla boende i Kropps församling som är medlemmar i Svenska kyrkan är välkomna att anmäla sig till utfärden senast måndagen den 19 augusti på telefon 042-717 00. Ange var du vill stiga ombord på bussen, matallergier och telefonnummer till en anhörig eller god vän.

Välkommen med!