Foto: Olof Tholander

Frillestaddag lördag 13/7

Välkommen till en dag om Frillestad med kyrkogårdsvandring, visning av kyrkans textiler och inventarier, andakt och kaffeservering.

Välkommen till en dag om Frillestad lördagen den 13 juli då vi samlas för att dela kunskap och berättelser om Frillestad och de som levt här före oss. Dagen börjar klockan 11. Under hela dagen är kyrkan öppen för visning. Kyrkans textilier och övriga inventarier är framtagna och guider finns på plats för att berätta om kyrka och inventarier.

I kyrkan finns också böcker som Frillestads kyrkas kassabok, flygfoton och kartor över Frillestad. Här finns möjlighet att prata med gamla Frillestadbor och även att själv bidra med information och berättelser. Skriv gärna ner det ni vet om gårdar och bybor så kunskapen kan föras vidare till kommande generationer. Det blir kaffeservering i vapenhuset och mellan klockan 12 och 13 serveras grillad korv vid församlingshemmet.

Klockan 13 till 14 leder Anders Andrén och Staffan Boson en kyrkogårdsvandring på nya kyrkogården. Dagen avslutas klockan 16 med en andakt i kyrkan.