Foto: Gustaf Hellsing/IKON

Sommarens grillkvällar

Välkommen till sommarens grillkvällar vid våra församlingshem i Ekeby, Mörarp och Välluv.

Grillkväll i Ekeby

Torsdagen den 20 juni klockan 18 är det grillkväll i trädgården bakom Ekebygården. Tag med något att grilla så bjuder församlingen på kaffe och kaka. Efter maten bjuds vi på musik av Christel Svensson.

Grilllväll i Mörarp

Torsdagen den 4 juli klockan 18 är det grillkväll på trädäcket bakom Mörarps församlingshem. Tag med något att grilla så bjuder församlingen på kaffe och kaka. Anna Keller sjunger för oss efter maten.

Grillkväll i Välluv

Sommarens sista grillkväll äger rum i trädgården bakom Välluvs församlingsgård torsdagen den 15 augusti klockan 18. Tag med något att grilla så bjuder församlingen på kaffe och kaka. Mattias Bengtsson med pianisten Frank Zintl underhåller till maten.

Välkommen!

Mörarps församlingshem ligger invid Mörarps kyrka.
Mörarps församlingshem som tidigare varit skola ligger mitt i Mörarp invid Mörarps kyrka. På trädgårdssidan finns bland annat ett trädäck. Foto: Olof Tholander
Den fint renoverade Välluvs församlingsgård är vackert belägen invid Välluvs kyrka och har tidigare varit prästgård. I den idylliska trädgården finns bland annat rhododendronbuskage, kryddträdgård och växter från den välkända Landsbergs plantskola. En del av gårdens längor inrymmer det sevärda hembygdsmuséet. Foto: Olof Tholander