Inför valet 2025

På denna sida kommer vi att uppdatera information inför valet efterhand som arbetet fortskrider

Valnämnden har ansvar för valets genomförande, och en stor del av valnämndens arbete handlar om att informera om kyrkovalet. Valnämnden biträder stiftsstyrelsen och ska i övrigt följa de uppgifter som anges i Kyrkoordningens 38 kap samt bestämmelser utfärdade av kyrkostyrelsen. För valnämnden i Kulla pastorat finns en beslutad arbetsordning, vilken kan läsas här (se bifogad fil).

Valnämnden i Kulla pastorat består av sju ledamöter och fyra ersättare, vilka är valda av kyrkofullmäktige. Ledamöter och ersättare väljs för hela mandatperioden på fyra år.

Ledamöter: Clara Ahlm, Jonas Sjöblom, Anna Carlsson, Karin Ullström, Lars Niwong, Lovisa Eriksson, Knut Göransson

Ersättare: Gösta Davidsson, Karl-Henrik Rognefjord, Ylva Johansson, Kjell Green