snödroppe, vår

Aktuellt

Svenska kyrkan är en stor och rikstäckande organisation där verksamheten bedrivs i många mindre enheter på olika nivåer som t ex stift, pastorat eller församling. Beroende på bl a medlemsantal, geografi, population, storlek på lokaler etc. ser verksamheten inte likadan ut överallt.

I Kumla, Tärna och Kila församlingar arbetar vi på det sätt som vi tror är rätt för oss som lever och verkar här och gör bedömningar utifrån detta. Den som är yttert ansvarig för verksamheten är vår kyrkoherde Per Alkstål (kontaktuppgifter längs ned på sidan).

Klicka här för att komma direkt till våra digitala gudstjänster: https://www.svenskakyrkan.se/kumla-tarna-kila/tankar-i-tiden---digitala-gudstjanster

eller här för att läsa aktuella bibeltexter: https://www.svenskakyrkan.se/kyrkoaret/bibeltexter

För information om expeditionens öppettider och kontaktuppgifter - se längst ned.

Dagkollo

Tredje veckan i juli välkomnar vi barn i lågstadieåldern till dagkollo i Kumla kyrkby. Läs mer här!

Allsång för alla åldrar

Söndag 21 juli kl 15 vid Kumla hembygdsgård

Karin Degréus blir ny kyrkoherde i Kumla-Tärna-Kila

Vi är väldigt glada att kunna välkomna Karin Degréus som ny kyrkoherde i vårt pastorat.

Öppen kyrka

Kyrkan är öppen för guidning på söndagar kl 12-18 under perioden 7 juli - 4 augusti. Vi bjuder på kaffe och saft med hembakat bröd.

Sommarcafé

Onsdagen den 26 juni kl 14 slår Elvira och Anna upp portarna till årets sommarcafé. Välkommen!

Surströmmingslunch

Torsdag 22 augusti kl 13.00 vid Församlingshuset i Kumla. OBS! Nytt datum!

Församlingsbladet

Här kan du läsa församlingsbladet som också delas ut via post till samtliga hushåll i pastoratet (postnummer 73373, 73393, 73394, 73395, 73396, 73398). Kommer bladet inte fram som det ska? Fyll i formuläret allra längst ned på sidan så att vi kan lösa det med Postnord inför nästa utgåva.

Världens Barn

Här samlar vi våra bidrag till årets insamling för Världens Barn. Insamlingen pågår hela året.

Två unga tjejer skrattar.

Ungdomshäng

Öppen verksamhet för dig i åk 6 och uppåt på torsdagar ojämna veckor kl 16-19.

Expeditionen

Expeditionens telefontider är måndag - torsdag 10-12:

Telefonnummer: 0224-42 28 00

E-post: kumlatarnakila.pastorat@svenskakyrkan.se

Hemsida: www.svenskakyrkan.se/kumla-tarna-kila

Vid brådskande ärenden utanför kontorstid kontakta kyrkoherde Per Alkstål:  0224-42 28 03 eller (sms) 076-656 28 03