Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg. Vi finns här för dig – i alla skeden av livet.

Dop

Funderar du på dop? Vad roligt! Här kan du boka ditt dop och få den information du behöver.

Konfirmation i Kumla - Det handlar om dig

Är du intresserad av att konfirmera dig hos Svenska kyrkan i Kumla ? Vad roligt! Under anmälningstiden går det bra att anmäla sig via länken på sidan.

Vigsel

Kärlek är det vackraste som finns! När två människor funnit varandra och bestämt sig för att dela sina liv är det naturligt att göra det inför Gud som är all kärleks källa. Välkommen att viga er i någon av våra kyrkor eller kapell!

Kistdekoration

Begravning

När någon dör skakas tillvaron i sina grundvalar. Ingenting blir längre sig likt och tillvaron ter sig kaotisk. Ofta behöver man fixa det praktiska, samtidigt som man behöver få tid att sörja den som gått bort. Som församling vill vi finnas som stöd och erbjuda hjälp.

Ett dukat bord.

Hyr en lokal

Letar du efter en trevlig och passande lokal för dopkalaset, bröllopsfesten eller vill ordna med begravningskaffe?