Foto: Karl Frank

Ekeby kyrkokör/projektkör

Vet du att sjunga är bra för hälsan? I Ekeby kyrkokör/projektkör möts vi utifrån våra olika erfarenheter kring körsång för att med sången få uppleva glädjen i att få sjunga tillsammans med andra.

Ekeby kyrkokör/projektkör

Ekeby prästgård

Torsdagar 18.30-20.00

Vi genomför olika projekt under terminen och träffas ett antal tillfällen i Ekeby församlingshem  för en stunds gemenskap med både sång och fika. Varje projekt mynnar ut i en uppsjungning av något slag och du väljer själv om du vill delta i ett eller flera projekt. Välkommen till Ekeby kyrkokör/projektkör och upplev hur kul det är att sjunga tillsammans!

Välkommen att sjunga med i kommande projekt!

Under hösten 2024 är du välkommen att delta i projektet ”Vi sjunger in julen i Ekeby kyrka”. Projektet startar torsdagen den 7/11 kl. 18.30-20.00 i Ekeby prästgård. Därefter ses vi följande fyra torsdagar.

Projektet avslutas lördagen den 7/12 med att vi sjunger in julen i Ekeby kyrka kl. 17.00. Repertoaren blandas med både traditionella och nyare julsånger. En möjlighet att få uppleva härlig julstämning genom musiken