Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Verksamhet i Hardemo församling

Läs mer om vilka grupper och aktiviteter som erbjuds i Hardemo församling.

Barn och familj

Familjekvällarna "Himlakul"

Välkommen till en rolig kväll för alla åldrar. Start hösten -24. Vi träffas på torsdagar (ojämna vecka) i Kumla församlingshem.

Kyrkans barntimmar i Hardemo

Kyrkans barntimmar är en verksamhet för 4-5 åringar. Vi har samling, lyssnar till bibelberättelser, ber, sjunger, pysslar, leker och har fruktstund.

En liten pojke och en bebis leker med leksaker som sitter på väggen.

Öppen förskola i Hardemo sockenstuga

Välkommen du som har barn i åldern 0-5 år till trevlig gemenskap med plats för lek och goda samtal.

En flicka sitter i knät på sin tjejkompis och ler mot kameran.

Kyrkans unga i Hardemo

Livet är fullt av spännande saker som väntar på att bli upptäckta, kom och låt oss upptäcka tillsammans! Till Kyrkans unga är du som går i förskoleklass- årskurs 6 välkommen.

Ungdom

Konfirmation i Kumla - Det handlar om dig

Är du intresserad av att konfirmera dig hos Svenska kyrkan i Kumla ? Vad roligt! Under anmälningstiden går det bra att anmäla sig via länken på sidan.

Vuxen

Familjekvällarna "Himlakul"

Följ med på veckans vandring

Pilgrimsvandra med oss en kortare väg, en kortare stund i meditativt tempo. Veckans vandring anordnas varje tisdag förmiddag mellan 10.30-12.00. Varmt välkommen att följa med.

En tom fåtölj. Bredvid syns arkivbilder från Kumla torg och Kumla kyrka.

Livsbejakande möten

Varje människa bär på en berättelse. I programserien "Livsbejakande möten" får du ta del av olika människors minnen från förr och livets utmaningar och glädjeämnen. Programmen är inspelade och visas här på hemsidan.

Någon sitter och stickar med rött garn.

Sykvällar

Har du något handarbete som ligger och väntar på att bli färdigt? Ta med det och kom till en trevlig sykväll i Hardemo sockenstuga.

Gruppen för internationellt arbete

Kumla pastorat känner ansvar för att engagera sig i den världsvida kyrkan. Därför är ett aktivt arbete med vänpastorat och Act Svenska kyrkan en viktig del.

Hardemo kyrkokör

Den anrika kyrkokören i Hardemo har funnits sedan 1878. Dagens kör sjunger flerstämmigt och medverkar både i gudstjänster och ger egna konserter. Vi tar gärna emot fler körsångare!