Konfirmation i Kumla - Det handlar om dig

Är du intresserad av att konfirmera dig hos Svenska kyrkan i Kumla ? Vad roligt! Under anmälningstiden går det bra att anmäla sig via länken på sidan.

Det handlar om dig

Vad är viktigt i mitt liv?  Hur är jag en bra människa? Duger jag?  Varför gör Gud inget mot ondskan? Vad tycker jag om kyrkan?  Vem vill jag vara? Finns Gud?  Kan jag tro?  Tillför jag nåt bra i världen?

Konfirmation är din möjlighet att fundera på allt det här och mycket mer, både själv och tillsammans med andra ungdomar och vuxna.

För konfirmation handlar om dig, ditt liv och dina frågor. Om alla du bryr dig om och hur det är att vara människa bland alla andra människor här på jorden. Och den handlar om tro, om Gud, om kärlek och om att upptäcka mer om både sig själv och andra.

Men konfirmation är också träffar, skratt, allvar, lekar, läger, Bibeln, andakt, gudstjänst, nära vänner och nya vänner - kanske för livet.

Och konfirmationstiden med alla träffar, upplevelser och läger kostar inget!

Här kan du läsa allt du behöver veta om konfirmation!  (länken leder till en sida på Svenska kyrkans nationella webbplats)

Jag tycker det har varit mysigt och hade önskat att vi sågs oftare.

Konfirmand 19/20

Konfirmandförälder?

Information om konfirmation, för föräldrar och vuxna.

Vill du komma i kontakt med oss?

Kontakta gärna församlingspedagog Anna Karlsson på tfn 019-58 93 17 eller maila till anna.karlsson8@svenskakyrkan.se

Fler tips för dig

Unga volontärer står tätt ihop och blickar ut över havet.

Bli ung volontär

Vill du hänga med trevliga människor? Och kanske göra lite skillnad? Du kan garanterat bidra med något. Du som vill får plats.